יום שבת, 10 באוגוסט 2013

שמן המפ נגד חרדה?

התשובה הפשוטה היא לא. כי יש דרכים יותר יעילות ובטוחות להתמודדות עם חרדה.

אבל יותר מבפוסטים אחרים, חשוב לציין שאינני סמכות מקצועית בנושא של פוסט זה. ויש סכנה בפוסט זה שיהיה כמו הפוסט ההוא על איך לשחות בחוף ללא מציל.

ואחרי הדיסקליימר הזה הנה הפוסט:

בשבוע שעבר הייתי בסיור בביה"ח הפסיכיאטרי בפרדסיה. הייתה שם הרצאה של ד"ר לרנר, שהוא מומחה למחלות נפש הנובעות משימוש בסמים. הוא דיבר על כל סמי הפיצוציות כמו "ניייס גאיי" ואמר שיש כ600 וריאנטים כאלה, שהם מחקים את הפעולה של החומר הפעיל במריחואנה, אבל עושים זאת באופן טוטאלי מדי. כלומר אם הTHC שהוא החומר ההלוצינוגני במריחואנה נקשר לקולטנים קנבינואידים במוח באופן חלקי, ומשפיע בעקיפין על הקולטנים האופיאטיים במוח, הרי שהוריאנטים הסינטטיים של סמי הרחוב נקשרים לקולטנים הללו באופן מלא. קשירה מלאה גורמת להתמכרות. לא לגמרי זוכר את הנוירופסיכולוגיה שלי, אבל משהו כזה. ואז הקטע הקשה הוא שהגמילה מסמי הרחוב הללו היא בעצם קשה כמו גמילה מהרואין. לא לנסות בבית.

הוא גם דיבר על זה שבמריחואנה רפואית מנסים להדגיש שני חומרים פעילים - THC שהוא מפחית כאב ומעודד חשיבה הזייתית, וCBD שהוא אנטי-חרדתי ואנטי-פסיכוטי. בתחום הפסיכיאטריה לא משתמשים במריחואנה רפואית אבל זה זולג לשוק כסם לא חוקי, ואז רואים אנשים שמשתמשים בסוגים שונים של מריחואנה רפואית ללא מרשם לסירוגין ומקבלים אפקט הפוך לפי מה שסוחר הסמים נתן להם הפעם. לדוגמא אנשים שסובלים מחרדה או פסיכוזה, ומריחואנה עשירה בCBD עוזרת להם להירגע ולהתארגן, אך מריחואנה עשירה בTHC דווקא מגבירה את ההפרעה שלהם. אגב, כנראה שCBD מצידו אינו משכך כאבים ועשוי לגרום לירידה בפוריות ולהפחתת הפוטנציה של תרופות אחרות. קיצור, קשה לסמוך על סוחרי סמים בתור רוקחים, ולשימוש לא חוקי יכול להיות תוצאה מסוכנת.

הנה מאמר שמראה שCBD מרגיע וTHC מעורר חרדה:


והנה תמונה נוספת שמראה שTHC מפעיל את האמיגדלה (מרכז הפחד והחרדה במוח) וCBD מפעיל את איזור הסטריאטה (שם יש זיכרון עבודה, פונקציות ניהוליות, חיפוש גירויים חדשים):


הסתכלתי אחר כך בגוגל הזה, אומרים שיש כזה דבר שמן המפ (שם כללי לצמחי משפחת הקאנאביס) שמכיל כמויות נמוכות של THC וכמויות גבוהות יותר של CBD, ומוכרים אותו בחנויות טבע בעיקר בגלל שומנים בריאים שהוא מכיל כמו אומגה 3. כמובן שבגלל שלא מוכרים את זה בשביל הCBD, אני תוהה אם המינון מורגש בכלל. אבל, ראיתי איפשהו גם שמי שצורך כזה שמן שלא מעובד היטב, ולכן מכיל כמויות גבוהות של THC, אחר כך יוצא חיובי בבדיקות סמים. אז שוב יש מחיר לכל דבר.

אחר כך ביקרתי במחלקה הפסיכוגריאטרית. רגועה, יפה, עצובה, עם גינה טיפולית מוגבהת לבעלי כיסא גלגלים, שיחים גודלים בה פרא. הסבירו לנו שבזמן החופש הילדים שבאים לעבוד עם הקשישים במחלקה לא מגיעים ולכן אין מי שיגזום וינקש.

תגובה 1:

  1. אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של דר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/וואטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

    השבמחק