יום שלישי, 2 ביולי 2013

מתכון לאורז עם ג'ינג'ר

שתיים אולי שלוש כפות שמן זית בסיר קטן, לחמם על אש בינונית, לא עד רתיחה, להוסיף כוס אורז בסמטי, מספל עם ידית, לטגן קצת, 2 דקות, שלא ישחים אפילו, במהלך שתי הדקות הללו: להוסיף קורט מלח, אפשר גס, לגרד שורש כורכום, אולי בגודל פרק אצבע, לכתוש 2 קורט זרעי כמון ולזרוק פנימה, לזרוק פנימה 4 קוביות ג'ינג'ר מיובש חתוכות לרצועות דקות דקות, לרסק לימון פרסי או שניים ולזרוק אותם פנימה. כל זה בשתי דקות יעני הכנתם את הכל מראש ורק ספגתם את זה בשמן, ערבבתם בכף עץ, ולא לזרוק אותה לכיור. ואז לשפוך שליכטה קטנטנה של מים רותחים מהקומקום שכל השמן יתיז טיפה, ואז למזוג בעדינות שתי כוסות מים רותחים, מאותו ספל עם ידית. לוודא ששמתם לפחות מלח מכל מה שכתוב למעלה. לחכות שהמים שנמזגו יבעבעו ברתיחה גם בתוך הסיר אחרי שפגשו את האורז, ואז להוריד לאש קטנה ולשים טיימר ל10 דקות, לכסות חלקית עם מכסה. אם יש לכם כיריים חשמליים והאש לא יורדת מייד אז תשתמשו בשתי להבות כדי לא לשרוף ת'אורז. לחזור כשהטיימר מצפצף. חשוב טיימר כי אם שוכחים באסה ואם מסתכלים על זה לא בטוח שזה יקרה. לשים אוכמניות מיובשות, וטיפה שמבלילה (שזה עלי חילבה, אפשר להשיג בשוק לווינסקי). לערבב בעדינות עם כף העץ ממקודם. מאוחר מדי לשים את המלח עכשיו. לכבות את האש או להשאיר לעוד 3 דקות על אש קטנה וואלה לא יודע, תלוי באורז ובהרגשה ובסבלנות. לחכות בכל מקרה עוד עשר דקות אחרי מה שהחלטתם בנקודה זו עד ההגשה, עם הסיר סגור לגמרי על הכיריים הכבויים, שיירגע.

במקום או בנוסף לג'ינג'ר אפשר לשים גזר. במקום או בנוסף לאוכמניות- חמוציות חתוכות דק או צימוקים. במקום השמבלילה, כלום, או עלעלי זעתר קצוצים דק.

טוב להגשה עם משהו אחר. לדוגמא אני מגיש את זה לאחרונה בקערית, מעל זה תבשיל עדשים אדומות עם טונה שום ומלאן פפריקה מעושנת, ומעל זה המוןןןןןן עשבים ירוקים קצוצים, ומעל זה שליכטה של טחינה, מעל זה קוועץ' של חצי לימון. חשוב המלח הגס גם בשלב הזה טיפה. 

כורכום, טוב לשמור בפריזר כי העונה שלו קצרה (חברי היקר רז אומר ינואר-מאי).

2 תגובות:

  1. או. עכשיו אתה מדבר לעניין :)
    מה עוד אפשר לעשות עם לימון פרסי?

    השבמחק
  2. :) אני שם אותו גם ברוטב של בצלים ממולאים, שמים אותו גם במרק חורמה סבזי... אבל זה פוסטים שלמים...

    השבמחק